Veganstvo – vse kar morate vedeti (1. del)

In Prehrana in zdravje On
- Updated

 

Veganska prehrana postaja vedno bolj priljubljena, ljudje pa izločajo živalske proizvode iz okoljskih, etičnih in zdravstvenih razlogov. Torej, je veganstvo stvar osebne ali moralne odločitve? In pa, kakšno hrano bi morali vsi uživati ​​za dolgoročno zdravje?

Kaj je to veganstvo?

Rastlinska živila (zelenjava, sadje, oreški, semena, stročnice, zrna in soja) so glavne sestavine vseh vegetarijanskih diet. Ali so živila, kot so mleko, jogurt in jajca, vključena v to, je odvisno od vrste vegetarijanske hrane. Nekateri vegetarijanci vključujejo mlečne izdelke ali jajca, nekateri vegetarijanci pacelo občasno uživajo ribe. Vendar pa je veganska prehrana najstrožja oblika vegetarijanske prehrane, saj pomeni izogibanje vsem živalskim proizvodom, vključno z mesom, ribami, mlečnimi izdelki in jajci, pa tudi manj očitnimi, kot so želatina, maslo in včasih med.

Kaj lahko jeste, če se odločite za veganstvo?

Veganske diete sestavljajo samo rastlinska živila. To vključuje vso zelenjavo, neškrobno in škrobno; stročnice, lečo in grah; oreške, semena; sadje, žitarice in sojine izdelke, kot je tofu. Kadar je načrtovana dobro, veganska prehrana zadovolji potrebe povprečne osebe, kar se tiče beljakovin, kot najbolj nujne hranilne snovi. Vendar načrtovanje obroka zahteva malo več časa, da zagotovite vašemu telesu dovolj rastlinskih virov beljakovin in s tem aminokislin.

Se sprašujete, kakšen je videti veganski meni?

Zajtrk: Chia puding, ovsena kaša ali namočen oves čez noč, pripravljeni z rastlinskim napitkom (na primer mandljevo mleko); avokado in toast;

Kosilo: Obstajajo številne možnosti za vegansko kosilo, do preprostega in klasičnega arašidovega masla in avokada v sendviču, čičerikina solata, čičerikin curry, itd,…

Večerja: lečina juha, polnjene paprike s čičeriko, hummus, tofu na žaru, …

Koliko veganska prehrana stane?

Tako kot večina prehrane je cena veganske prehrane določena s tem, kako se oseba, ki se prehranjuje, odloči načrtovati prehrano in kaj jesti. Ena od govoric o veganski prehrani je,  da je dražja, kot če jemo običajno prehrano. To je po eni strani res, stroški se lahko hitro povišajo, če kupujete veganske alternative, kot so neprečiščeni sir in imitacijske izdelke mesa. In, kot za katerkoli prehrano, lahko zapravljate tone denarja, če jeste zunaj, zlasti v specializiranih veganskih restavracijah.

Moralni vidik:

Zmanjšanje vnosa živalskih beljakovin z nadomestkom rastlinske prehrane (veganske, pa tudi druge, vegetarijanske prehrambene oblike) povzroči nižji negativni vpliv na okolje in je bolj trajnostno. Živalska proizvodnja potrebuje vodo in poljščine za živali in prevoz za živali in proizvode ter ustvarja metan – uničujoč toplogredni plin – od goveda. Potreba po žitih za krmo živali za zakol prispeva tudi k krčenju gozdov. Medtem ko rastlinska prehrana tudi zahteva naravne vire, se zdi, da je njen splošni vpliv na okolje občutno manjši in bolj trajnosten. Problem pri živalskih oblikah beljakovin je tudi kako do njih pridemo. Ljudje ne dojemajo več živali kot živih bitij, za marsikoga so naprimer piščanci že korak stran od zelenjave. Ljudje ne razmišljajo o tem, kako pride zrezek k njim na krožnik.

Splošno izboljšanje zdravja

Zdravstvene koristi, povezane z rastlinskimi dietami, so zelo pomembne. Ameriški časopis Clinical Nutrition je leta 2017 poročal, da imajo ljudje, ki uživajo vegansko prehrano, ponavadi nižjo telesno težo, nižji krvni tlak in nižji holesterol.Prav tako je bilo ugotovljeno, da so vegani zaužili več vlaknin, folata, vitamina C, vitamina E, kalija in magnezija ter manj nasičenih maščob. Iz tega izhajajo rezultati študij, pri katerih je bila prehrana iz rastlinskih sestavin uporabljena za zmanjšanje telesne mase in kardiovaskularnih tveganj. Pravzaprav so učinki na zdravje, ki so jih opazili pri debelih otrocih, nakazovali znatno večje zmanjšanje BMI, celotnega holesterola in holesterola LDL v primerjavi z otroki, ki so sledili ameriškim smernicam prehranjevanja. V študiji, objavljeni leta 2013, je bilo ugotovljeno, da so tisti, ki so sledili rastlinskim dietam, izgubili dodatnih 6 kilogramov v primerjavi s kontrolno skupino in so imeli znatne izboljšave lipidov v krvi.

Preberite si tudi

Spolna funkcija

6 načinov za izboljšanje spolne funkcije

Zdravo spolno življenje vam lahko poveča samozavest, zmanjša raven stresa, pomaga pa tudi pri boljšem spancu ponoči. Toda težave

Read More...

Mleko: prehranska dejstva in zdravstveni učinki

Mleko je zelo hranljiva tekočina, ki se oblikuje v mlečnih žlezah sesalcev, da nahranijo novorojenčke v prvih mesecih življenja. V

Read More...

Alternative Viagri

Ko pomislite na erektilno disfunkcijo ali impotenco, je prva beseda, ki vam pade na pamet verjetno Viagra Pfizer, to

Read More...

Mobile Sliding Menu